STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Sobota, 29.04.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: Artykuły

SEO w domu, czyli jak się to robi samemu

Techniki jakie wykorzystuje się przy pozycjonowaniu stron można podzielić na dwie grupy on-site oraz off-site. Pierwsza grupa skupia w sobie całe spektrum prac związanych z działaniem na stronie. Druga natomiast, opiera się na działaniach zewnętrznych, czyli np. na zdobywaniu linków prowadzących do witryny internetowej. Przyjrzyjmy się bliżej temu jak skutecznie podnieść pozycję strony w indeksie wyszukiwarki.

 

 

ON-SITE CZYLI OPTYMALIZUJEMY WITRYNĘ

 

Należy zacząć od wykupienia możliwie krótkiej i zawierającej słowa kluczowe domeny. Co prawda może to być trudne dla stron z dużą konkurencją. Niemniej jednak warto, gdyż ułatwi to zapamiętanie adresu strony przez użytkowników co może wpłynąć na ich lojalność w późniejszym czasie.
 
Nie tylko adres strony powinien być odpowiednio dobrany, również adresy podstron powinny być proste oraz zrozumiałe zarówno dla ludzi, jak i robotów wyszukiwarek. W przypadku dużych serwisów tworzonych na systemach CMS sprawa jest trochę trudniejsza – należy wdrożyć moduł służący do przyjaznej adresacji. Przy niewielkich serwisach internetowych zbudowanych w technologii HTML wystarczy samodzielnie pozmieniać nazwy odpowiednich plików HTML. Często używa się określenia „Przyjazny adres podstrony” - co oznacza, że adres zawiera słowa określające to, co znajduje się w treści tych podstron. Używanie „przyjaznych adresów” należy już do powszechnej praktyki, ale starsze strony posiadają jeszcze w adresie podstron długie ciągi znaków co wygląda to nieestetycznie i  nieczytelnie.
 

 

Warte uwagi jest także tworzenie nagłówków, które przypominają nagłówki używane w gazetach. Dzięki nim roboty wyszukiwarek dokonują logicznego podziału podstron. Poprzez umieszczenie w nagłówkach słów kluczowych roboty otrzymują także informację o czym dany tekst traktuje. Kluczowe frazy zamieszczone w nagłówkach są znaczniej lepiej traktowane przez roboty  niż frazy umieszczone standardowo w tekście.

 

 

Bardzo istotne są dwa meta znaczniki pojawiające się na  stronie. Pierwszy z nich title, jest tytułem podstrony, drugi natomiast to meta description będący tekstem, zazwyczaj pojawiającym się pod linkiem strony w indeksie wyszukiwarki internetowej. Zdarza się, że Google pomija znacznik description i w wynikach wyszukiwania wstawia przez siebie wybrany fragment strony. Ważne, aby każda podstrona zawierała inny znacznik title, szczególnie w przypadku pozycjonowania szerokiego. Ta metoda polega na pozycjonowaniu znacznie zwiększonej ilości słów kluczowych oraz fraz. Dzięki niej możliwe jest pozycjonowanie strony na niemal nieograniczoną ilość fraz.

 

Linkowanie wewnętrzne jest kolejnym sposobem na zwiększenie atrakcyjności strony internetowej dla robotów wyszukiwarek. Wykonane w prawidłowy sposób umożliwi robotom odnalezienie  każdej podstrony serwisu. Dobrą praktyką jest budowa witryny, linkowania wewnętrznego oraz nawigacji tak, aby do każdego elementu serwisu dało się dojść po maksymalnie trzech kliknięciach. Przy tworzeniu niewielkich serwisów jest to dość łatwe do osiągnięcia, natomiast sporo pracy trzeba włożyć przy budowie serwisu, którego mapa jest dużo bardziej rozbudowana.

Ważną kwestią jest również ilość słów kluczowych na stronie. Jak pisać aby nie przesadzić? Niestety nie ma określonej ilości. Najlogiczniej przyjąć zasadę jak największej czytelności tekstu. Nie może on być naszpikowany słowami kluczowymi, gdyż będzie nieczytelny zarówno dla użytkowników oraz podejrzany dla robotów wyszukiwarek. Często poleca się ograniczenie słów kluczy do umieszczenia ich w tytule, w pierwszym  zdaniu, w środku i na końcu tekstu. Dobrze jest zastosować wyróżnienie słów kluczowych, dzięki czemu roboty szybciej je zauważą. Takim wyróżnieniem może być pogrubienie lub zmiana czcionki czy też zwiększenie jej rozmiaru. Warto również pomyśleć o percepcji tekstu przez czytelników i zmienić np. kolor czcionki słów kluczowych.
 

 

 

OFF- SITE CZYLI ZDOBYWANIE LINKÓW

 

Sama optymalizacja strony nie wystarczy, abyśmy mogli być wysoko w indeksach wyszukiwarek. Niezmiernie ważne jest linkowanie zewnętrzne, w obrębie którego wyróżniamy sześć zabiegów. Po pierwsze linkuj do ciekawych serwisów, najlepiej powiązanych tematycznie z Twoją stroną. Jest to sposób wymiany linków, który wyszukiwarki traktują najbardziej naturalnie. Niestety, aby internauci zaczęli dodawać na swoich witrynach lub portalach społecznościowych linki do konkretnej informacji musi ona być bardzo ciekawa, śmieszna lub kontrowersyjna. Wymaga to włożenia sporego wysiłku i systematycznych działań w zbudowanie profesjonalnego zaplecza.

Następna bardzo istotna metoda linkowania to wymiana linków z zaprzyjaźnionymi stronami. Niestety nie sprawdza się raczej przy linkowaniu stron firmowych, które nie mają dużo stron zaprzyjaźnionych, w porównaniu do stron hobbystycznych. Ważne, aby nie linkować do stron z tzw. złego sąsiedztwa (bad neighbourhood), są to między innymi strony z zawartością pornograficzną oraz hazardową. Takie sąsiedztwo może skutkować nałożeniem bana lub filtru na stronę www.

W internecie często natrafić można na katalogi stron. Są to witryny zazwyczaj posegregowane tematycznie, zawierające linki stron z zamieszczonym opisem je charakteryzującym. Umieszczanie w nich propozycji stron, czyli katalogowanie stron internetowych pozwala na uzyskanie bardzo dużej liczby linków przychodzących. Dokonanie wpisu w katalogu bywa czasem płatne, warto jednak nie pomijać tego rodzaju katalogów ponieważ zazwyczaj są one bardziej wartościowe niż w katalogach darmowych.

W przypadku bardzo konkurencyjnych fraz kluczowych może pojawić się potrzeba stworzenia własnego zaplecza pozycjonerskiego. Tym mianem określa się nowe witryny internetowe prowadzone głównie na potrzeby SEO. Służą one do umieszczania treści oraz linków do strony pozycjonowanej. Dobre zaplecze powinno charakteryzować się różnorodnością domen wchodzących w jego skład. Najlepiej kiedy strony znajdują się na różnych serwerach oraz posiadają unikalną treść wtedy roboty wyszukiwarek traktują je dużo bardziej neutralnie.

Wszystkie zadania wykonywane w obrębie zarówno działań na stronie jak i poza nią są ważne i przyczyniają się do podniesienia pozycji w wynikach wyszukiwania. Przypomnieć należy również znane i bardzo słuszne powiedzenie, że „Content is King”. Oznacza to, że wartość strony określają w bardzo dużym stopniu oryginalne i ciekawe treści  Głównie chodzi o zasadę niedublowania wspisów (dany content pojawia się tylko pod jednym adresem, nie jest kopią np. encyklopedii). Kopiowanie treści może poskutkować odrzucaniem stron przez  katalogi czy też nakładaniem  kar przez wyszukiwarkę Google. Dlatego oprócz dbania o zaplecze trzeba zatroszczyć się o unikalność wpisów, bez nich efektywne pozycjonowanie strony internetowej będzie niemożliwe. Pamiętać należy również, że tylko systematyczne i zazwyczaj długotrwałe pozycjonowanie przynosi zamierzone efekty, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać na efekty.
 

Autor: Joanna Wróblewska,
specjalista w Dziale Promocji w Wyszukiwarkach, Ideo Sp. z o.o.

Oceniono na 4.4 pkt
Komentarze ( 0 )
Skomentuj »
Nick: *
Tytuł: *
Treść: *
 
Kod z obrazka: *

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0