STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Piątek, 23.06.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: Artykuły

W biurze też możesz odpocząć

Artykuł sponsorowany
Work-Site - masaż w biurze
Work-Site - masaż w biurze
Work-site - relaks w miejscu pracy
Work-site - relaks w miejscu pracy
Work-site - poprawa efektywności pracy pracowników
Work-site - poprawa efektywności...
Co powiesz na to, że po przeczytaniu do końca tego artykułu poznasz metodę relaksowania się we własnym biurze. Uzyskasz też odpowiedź na pytania: w jaki sposób PRacownik biurowy może wysłać się na 10-15 minutowy urlop podczas pracy, i dlaczego pracodawca na tym zyska.

Coraz bardziej narażone na uszczerbek w dzisiejszym stylu życia jest nasze zdrowie, szczególnie przez nadmierne wymagania wynikające ze sposobu pracy. Mogą prowadzić one do zmęczenia, wycieńczenia, stresu oraz związanych z nimi chorobami. W skrajnych przypadkach wiążą się również z wypadkami przy pracy.

Czym jest stres w miejscu pracy?

Według definicji Polskiej Inspekcji Pracy, stres w miejscu pracy występuje wtedy, kiedy osoby pracujące – pracownicy i pracodawcy – odczuwają dyskomfort psychiczny dotyczący warunków i/lub wymagań pracy w sytuacji, w której w danym momencie warunki i wymagania te przekraczają ich możliwości.
 
Ty, jako pracownik branży PR lub marketingu, doskonale wiesz co znaczy stres - prawda? Deadline przygotowania kampanii, prezentacja strategii przed kluczowym klientem, zła prasa dla firmy lub klienta, nieudana kampania, bliskie terminy oddania kilku projektów jednocześnie... wszystko to prowadzi do sytuacji wywołujących stres i napięcia.

Negatywne działanie stresów może wywoływać m.in. konsekwencje zdrowotne: choroby cywilizacyjne, np. nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, choroby serca, udary mózgu, zaburzenia snu, depresje i nerwice, schorzenia układu pokarmowego, zwiększone ryzyko choroby nowotworowej, itp. Nie brzmi to ciekawie.

Również koszty ekonomiczne dla samej firmy są wyraźnie widoczne. Pracownicy, zarówno niższego jak i wyższego szczebla, pod wypływem dużej ilości stresu są wyczerpani fizycznie i psychicznie, nierzadko odczuwają też dolegliwości zdrowotne. Z tych powodów:
  • obniża się efektywność i wydajność ich pracy,
  • częściej popełniają niezamierzone pomyłki i błędy,
  • częściej korzystają ze zwolnień lekarskich oraz biorą dni wolne,
  • częściej ulegają wypadkom przy pracy,
  • tracą zainteresowanie pracą, są mniej zaangażowani w wykonywanie obowiązków służbowych,
  • w skrajnych wypadkach rezygnują i odchodzą z pracy.

Oprócz stresu, duży wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne ma również sam charakter pracy w branżach takich jak PR czy branża reklamowa. W przeważającej części jest to praca biurowa - mnóstwo ludzi spędza większość czasu pracy siedząc przed komputerem lub w samochodzie.

Ze stresem i zmęczeniem można skutecznie walczyć

Nie ma w zasadzie przepisów, które bezpośrednio nakazywałoby walkę ze stresem. Niemniej jednak obowiązkiem pracodawcy jest:
  • ochrona zdrowia i życia pracowników poprzez zapewnienie im bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, w tym także warunków psychospołecznych
  • stosować środki zapobiegające chorobom zawodowym i innym chorobom związanym z wykonywaną pracą (art. 207 § 2 oraz art. 227 § 1 Kodeksu pracy).

Stany Zjednoczone to kraj, który jako jeden z pierwszych w świecie podjął próbę oceny wpływu stresu na wyniki ekonomiczne. Przeprowadzono tam badanie wprowadzając w firmach politykę zarządzania stresem.

Amerykańskie doświadczenia z lat 90-tych XX wieku potwierdzają skuteczność programów promujących zdrowie wśród pracowników. Z publikowanych danych wynika, że 81% amerykańskich firm zatrudniających ponad 50 osób prowadziło taką akcję, z tego:
  • 37% programów dotyczyło zarządzania stresem,
  • podstawowym motywem były koszty związane z leczeniem pracowników, ale równie ważne okazały się pośrednie efekty ekonomiczne takie jak: wzrost jakości i ilości produkcji, wzrost atrakcyjności firmy dla pracowników oraz poprawa wizerunku firmy.

W Polsce niewiele firm prowadzi tego typu praktyki, ale coraz popularniejszą formą staje się relatywnie tania metoda walki ze stresem i zmęczeniem pracowników, którą można potraktować jako preludium do programów promocji zdrowia oraz walki ze stresem.

Work-site - efektywny urlop w miejscu pracy

WORK-SITE - masaż w biurze

Metoda ta, to WORK-SITE - masaż relaksacyjny wykonywany przez profesjonalistów na specjalnych krzesłach do masażu – zwany często masażem firmowym. Określenie takie zyskał przez fakt, iż może być wykonywany w firmowym biurze.

Jest to niezwykle popularna metoda na zachodzie, a zyskująca również uznanie pracodawców i pracowników w Polsce.

Sam masaż to naturalna terapia, jedna z najstarszych znanych form uzdrawiania. Za pomocą masażu można pozytywnie wpływać na cały organizm człowieka. Pozytywny skutek wykonanego masażu odczuwalny jest natychmiast - relaks, odprężenie, poprawione samopoczucie, uwolnienie od bólu.

Korzyści z zastosowania metody

Korzyści płynące z masażu wykonywanego w miejscu pracy można rozpatrywać w dwóch kategoriach: dla pracownika oraz dla pracodawcy.

Korzyści dla pracownika:
  • uwalnia napięcie mięśni, obniża poziom stresu, niweluje ból głowy, karku, pleców oraz odciąża oczy – czyli najczęstsze objawy zmęczenia występujące u pracowników biurowych;
  • wspomaga kreatywność i napełnia pozytywną energią do pracy;
  • zwiększa zadowolenie z pracy;
  • poprawia zdrowie i samopoczucie psychiczne.

Korzyści dla pracodawcy:
  • zwiększa efektywność i produktywność - utrzymując energię i zdrowy organizm pracownika zwiększa chęć do pracy, jak i samą efektywność wykonywanej pracy;
  • obniża koszty – zdrowi i chętni do pracy pracownicy to znacząco niższe koszty, które występują w przypadku zwolnień chorobowych;
  • nie wymaga specjalnego miejsca – jest wykonywany przez ubranie w pozycji siedzącej, więc bez problemu jako miejsca można użyć niemal każdego pomieszczenia biurowego;
  • nie zabiera cennego czasu – trwa od 5 do 15 minut, więc nie zajmuje pracownikom cennego czasu i może być wykonany podczas przerwy na kawę czy posiłek;
  • zwiększa zadowolenie z pracy i morale pracowników.
     
Jak wygląda i co daje taki masaż?

Usługa, o której mowa to masaż należący do grupy masaży relaksacyjnych. To, co go wyróżnia i co powoduje, że jest idealnie przystosowany do stosowania w biurach, na konferencjach, targach, itp., to przede wszystkim:
- brak konieczności rozbierania się (jak w przypadku masażu tradycyjnego);
- nie używa się kremów ani olejków;
- czas trwania masażu (od 5 do 15 minut);
- działanie (pozwala zrelaksować się, odprężyć, nabrać energii przed kolejnymi wyzwaniami w pracy).

Jak i gdzie szukać takich usług?

Zanim zaczniemy szukać tego rodzaju usług, musimy wiedzieć kilka elementarnych rzeczy:
  • nie każdy masażysta (masujący na co dzień na stole do masażu) może wykonywać tego typu masaż – należy pytać o ukończone kursy, szkolenia;
  • jeden masażysta z pewnością nie obsłuży wszystkich pracowników dużej firmy – musimy mieć to na uwadze i od razu zaznaczać w rozmowie, jaka jest ilość pracowników;
  • warto pytać o sprzęt – masaż można wykonać i na zwykłym krześle, ale to wygląda mniej profesjonalnie i z pewnością jest mniej komfortowe dla pracowników.

Ogólnie w Polsce jest niewiele grup (bo tylko do takich warto się zwracać), które mogą wykonać taką usługę profesjonalnie i na dużą skalę. Jedne są zbyt małe, inne nie są na tyle mobilne, by obsługiwać teren całego kraju i działają głównie lokalnie.

Kompleksową ofertę w zakresie wykonywania masażu firmowego oraz na różnego rodzaju imprezach prezentuje Ekipa Masująca ( www.ekipa.masaze.pl ). Na podanej stronie znajduje się więcej informacji na temat usług typu work-site oraz innych związanych z masażami.

Przygotował:
Piotr Rostkowski
dyplomowany masażysta, właściciel serwisu o masażach - Masaze.pl
Manager Sieci Gabinetów Masażu i Spa w Warszawie


Źródła:
1. Państwowa Inspekcja Pracy – www.pip.gov.pl
2. Michał Gólcz, Stres w pracy. Poradnik dla pracodawcy, PIP: Główny Inspektorat Pracy, Warszawa 2007
3. Stres w miejscu pracy - przeciążenie psychiczne pracowników i wpływ tych czynników na wydatki w miejscu pracy, PIP: Okręgowy Inspektorat Pracy w Rzeszowie, Krosno 2007
4. Henryk Batarowski, Czy warto zainteresować się problemem stresu w pracy?, PIP: Okręgowy Inspektorat Pracy w Gdańsku, Gdańsk 2007
Oceniono na 4.6 pkt
Komentarze ( 0 )
Skomentuj »
Nick: *
Tytuł: *
Treść: *
 
Kod z obrazka: *

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0