STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Wtorek, 17.10.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

"Art branding" to podróż po świecie marketingu i sztuki

Artykuł sponsorowany

Art branding to ujęta w formę esejów opowieść o wzajemnych relacjach marketingu i sztuki. Książka pokazuje, jak globalne marki wprawnie otaczają się woalem wartości, które daje sztuka, i jak sztuka z mimetyczną precyzją uczy posługiwać się marketingowym instrumentarium.

Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamości marki, nigdy też nie determinowała tak dalece jej wizerunku. Tendencja ta przejawia się, począwszy od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, przez kompleksowe strategie komunikacyjne, aż po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, własnych muzeów i czasowych artystycznych przestrzeni.

Niekończąca się droga od idei do ideału – będąca procesem tak charakterystycznym dla sztuki – może być także atrakcyjnym konceptem dla marki, która, chcąc odpowiedzieć na potrzeby rynku, musi się ciągle zmieniać.

Sztuka stała się efektywnym i perswazyjnym narzędziem wspierającym komunikację produktu oraz tożsamość marki, pozwalającym w unikalny sposób projektować jej doświadczenie, aktualizować grupę docelową i pozycjonować ją.

Art branding to przegląd portfolio koncepcji, gdzie artysta staje się marką, a limitowana edycja jest figurą retoryczną w komunikacji. Jest również eskapadą po korporacyjnych kolekcjach sztuki, muzeach i artystycznych galeriach marek. Zbiorem spostrzeżeń i przeanalizowanych refleksji o artystycznych programach, czasowych przestrzeniach w mieście i najważniejszych artystycznych wydarzeniach, gdzie marki polerują swój wizerunek w artystycznym otoczeniu. To również ekspozycja strategii komunikacyjnych ze sztuką w roli głównej lub przynajmniej charakterystycznej.

Marki, tak jak artyści, posiadają własne warsztaty, w których prototypowane, konstruowane i wdrażane są coraz to nowe modele produktów. Wypełnione są hybrydowymi narzędziami o funkcjonalności szwajcarskiego scyzoryka i precyzji lasera. Warsztat o proweniencji sterylnego laboratorium, artystycznej pracowni i biblioteki.

Parafrazując reklamowy slogan: Art sells!, dzisiejszy świat sztuki, zarówno ten instytucjonalny, jak i komercyjny, jest jak Tour de France. Wyścig trwa, widać liderów – to awangarda, za nimi peleton – ariergarda. Kto jest czysty, a kto na dopingu – okaże się później. Na razie nikt się tym nie przejmuje. Marki, szczególnie te luksusowe, inwestują w sztukę, widząc w niej komunikacyjny potencjał, dający szereg wartości formujących i spajających ich wizerunek.

Art branding jest globalnym zjawiskiem, jedną z ciekawszych tendencji we współczesnej komunikacji, dających możliwość tworzenia pożądanych marek i wyjątkowych produktów.

Sztuka to wartości, doświadczenie i emocje – pozwala więc wizualizować często abstrakcyjne wartości marek.


Do pobrania fragment książki.

 

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0