STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Poniedziałek, 6.04.2020 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

GRUPY DOCELOWE


Grupy docelowe – tak nazywa się podmioty, które mają lub mogą mieć wpływ na stopień realizacji celów firmy. Wyróżnić możemy dwie zasadnicze grupy, tworzące otoczenie organizacji: otoczenie zewnętrzne oraz otoczenie wewnętrzne. W pierwszym z nich znajdują się takie podmioty jak: obecni i potencjalni nabywcy produktów oraz usług (klienci), media (lokalne, regionalne oraz ogólnokrajowe), konkurenci, społeczeństwo, organizacje konsumenckie, liderzy opinii publicznej, uczelnie wyższe, dostawcy (coraz częściej uznawani jednak za element wewnętrznego otoczenia ze względu na ścisłe powiązanie z organizacją), instytucje finansowe (instytucje ubezpieczeniowe, banki), instytucje okołobiznesowe, wydawcy, goście odwiedzający firmę, organizacje polityczne, przedstawiciele instytucji kulturalnych, publicyści, stowarzyszeń zawodowych i gospodarczych, inwestorzy, samorządy, administracja publiczna, i inne. Otoczenie wewnętrzne to pracownicy, związki zawodowe, zarząd.

Źródło: Media i Marketing Polska (DT)

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0