STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Sobota, 22.09.2018 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

KRYZYS (ANG. CRISIS)


Kryzys (ang. crisis), sytuacja, która zagraża stabilności funkcjonowania organizacji/firmy. Jest to także proces, na który składa się szereg niekorzystnych zjawisk, przełom między fazami rozwoju, ale również problem natury decyzyjnej. W praktyce PR, kryzys zagraża wizerunkowi firmy. Wpływa na postrzeganie organizacji w jej otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym. Kryzys wizerunkowy może w konsekwencji zagrozić również fizycznemu istnieniu firmy i doprowadzić do zaprzestania realizacji podstawowych funkcji firmy, a docelowo także do jej bankructwa. To jest najbardziej tragiczny ze znanych skutków kryzysu, aczkolwiek wszystkie pozostałe pośrednio mogą zmierzać do rozwiązania ostatecznego jakim jest zaprzestanie przez firmę prowadzenia działalności gospodarczej. Wśród innych skutków kryzysu znajdują się: utrata zaufania, wiarygodności, spadek sprzedaży, utrata klientów, rynków zbytu, wycofywanie się ze współpracy dostawców. Oczywiście oprócz negatywnych, są i pozytywne skutki kryzysu. Do takich należy z pewnością wzmocnienie organizacji, w myśl potocznie używanego powiedzenia: „co nas nie zabije, to nas wzmocni”. Kryzys uznawany jest często za kosztowne szkolenie. Naszczęście na nadejście kryzysu można się dość ogólnie przygotować. Służą temu procedury i planowanie antykryzysowe, symulacje kryzysu a także odpowiednio przeszkolony zespół, nazywany sztabem kryzysowym.

na podstawie: B. Nogalski, H. Macinkiewicz, Effective Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Difin, Warszawa 2004; S. Slatter, Corporate recowery, Penguin Books, London 1987.

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0