STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Wtorek, 22.08.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

MEDIA RELATIONS (MR)


Media Relations (MR) – termin oznaczający budowanie obustronnie korzystnych relacji z mediami. Celem MR jest ukształtowanie więzi z dziennikarzami w taki sposób, aby możliwe było skuteczne przekazywanie za ich pomocą określonych informacji do grup docelowych. MR zawiera się w grupie działań public relations, aczkolwiek zdarza się, że obydwa pojęcia (MR, PR) są mylnie zastępowane, głównie przez to, że zlecający działania public relations, oczekuje wyłącznie relacji mediowych, zaś efektywność pracy agencji chce mierzyć za pomocą liczby wycinków ukazujących się na temat firmy w mediach. Takie oczekiwania w branży PR są uznawane za nieetyczne. Wiele spraw w tym zakresie rozpatrywała Rada Etyki Public Relations. MR mogą być realizowane w oparciu o szereg narzędzi, wśród których znajdują się: informacje prasowe, konferencje prasowe, testy produktów, komunikację bezpośrednią z dziennikarzami i inne. Informacje prasowe są jednym z najczęściej spotykanych form komunikacji z mediami, aczkolwiek ich przygotowanie również wymaga specyficznych umiejętności od osób odpowiedzialnych za MR w firmie, a nawet swojego rodzaju kunsztu dziennikarskiego. Konferencje prasowe, czyli formalne spotkania z dziennikarzami, mają na celu prezentację problemu, który wymaga do precyzyjnego przekazania informacji kontaktu bezpośredniego oraz odpowiedzi na mogące się pojawić pytania i wątpliwości ze strony dziennikarzy. Wchodzące na rynek, nowe produkty, z uwagi na występujące często nowatorskie rozwiązania, są przekazywane do testów dziennikarzom, którzy następnie, w przypadku gdy produkt według ich oceny może zainteresować np. czytelników danego pisma, są prezentowane w mediach.

Źródło: Media i Marketing Polska (DT, exacto)

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0