STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Poniedziałek, 20.08.2018 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

MONITORING MEDIÓW


Monitoring mediów – zestaw działań umożliwiających bieżącą obserwację informacji, jakie ukazują się na temat firmy/organizacji w mediach. Dzięki monitoringowi uzyskuje się pełen zestaw informacji na temat wizerunku jaki dany podmiot ma w mediach. Monitoring dotyczy głównie prasy, telewizji, radia, Internetu oraz agencji informacyjnych. Współcześnie firmy i organizacje wykorzystują monitoring do bieżącej obserwacji i pozyskiwania informacji na temat rynku, branży i konkurencji. Raporty wykorzystuje się zwykle we wspieraniu decyzji biznesowych. Wówczas informacje z mediów są źródłem fachowej i aktualnej wiedzy, również o otoczeniu firmy, procesach rynkowych, trendach w gospodarce i polityce, procesach makroekonomicznych (a nie jedynie mikro). Monitoring Mediów realizowany jest głównie przez wyspecjalizowane firmy (min. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, firma która według badań Zakładu Public Relations WSIiZ w Rzeszowie jest liderem rynku, oraz Agencja Prasowo-Informacyjna GLOB, e-prasa), ale w ofercie posiadają go także agencje public relations. Współcześnie oprócz standardowego zbierania „wycinków” prasowych powstają firmy, które na podstawie informacji ukazujących się w mediach, opracowują specjalistyczne raporty i analizy wizerunkowe. Przykładem takiej firmy jest Media Navigator. Celem takich analiz jest badanie w jaki sposób media przedstawiają tematy ściśle związane z działaniami prowadzonymi przez firmę. W ten sposób bada się m.in. nastawienie otoczenia do firmy, reakcje mediów i komentarze ekspertów. Istotna jest możliwość obserwacji zmian, dokonujących się w wizerunku firmy w określonym czasie. Raporty z monitoringu mediów są jednym najczęściej wymienianych przez praktyków PR narzędzi, jakie wykorzystuje się do oceny efektywności public relations (wyniki cytowanego raportu badawczego).

Źródło: Media i Marketing Polska (DT)

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0