STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Czwartek, 24.05.2018 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

PERSWAZJA


Perswazja – techniki komunikowania mające na celu skuteczne, aczkolwiek etyczne dotarcie do finalnego odbiorcy z przekazem, który nie zostanie zniekształcony. W public relations, podobnie jak i w innych dyscyplinach takich jak marketing, reklama itd. coraz częściej wykorzystuje się techniki perswazji w konstruowaniu przekazów informacyjnych. Niekiedy jednak perswazyjne oddziaływanie PR-owców nazywane jest mylnie manipulacją, co z kolei prowokuje powstawanie takich pojęć jak tzw. czarne public relations. Manipulacja sama w sobie zawiera podtekst nieetyczny, zaś PR, z założenia jest synonimem działań etycznych i pozbawionych jakiejkolwiek manipulacji. Owszem, praktycy PR w swojej pracy, wykorzystują często działania nazywane powszechnie perswazją, aczkolwiek, tylko wówczas pozostaje to w korelacji z pojęciem public relations jeżeli dostrzega się w komunikacji działania bez podtekstów nieetycznego działania na szkodę podmiotów z otoczenia.

Źródło: Media i Marketing Polska (DT)

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0