STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Czwartek, 26.04.2018 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

SYMPTOMY KRYZYSU


Symptomy kryzysu
– definiuje się w ten sposób wszelkie zdarzenia, sygnały czy znaki, które mogą z pewnym wyprzedzeniem informować o zbliżającym się kryzysie. Ignorowanie tychże, powoduje, iż przedsiębiorstwo samo prowokuje możliwość powstania sytuacji kryzysowej. Symptomy powinno się identyfikować w ramach antykryzysowej burzy mózgów. Warto również w oparciu o nie, przygotować zestaw działań zaradczych, wprowadzanych wówczas, gdy któryś z symptomów zacznie prowokować problem i docelowo zagrażać wizerunkowi firmy. Na wiele kryzysów można się przygotować, analizując właśnie pojawiające się symptomy sytuacji kryzysowej. Zwiastuny o których mowa, to sygnały jakie docierają do firmy o niekorzystnych zjawiskach lub możliwości ich zaistnienia w przypadku określonej reakcji albo zaniechania. S. Slatter wyróżnia następujące symptomy kryzysu: zmniejszanie zyskowności, zmniejszanie dywidendy, sprzedaży w cenach stałych, czy częsta wymiana menedżerów. Do tych ważnych symptomów nadciągającego kryzysu, warto jeszcze dodać te, które bezpośrednio wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa, a mianowicie: pojawiające się negatywne informacje o firmie lub jej menedżerach w mediach, dysproporcje w ocenie firmy wewnątrz i w jej otoczeniu zewnętrznym, krążące w otoczeniu informacje o nierzetelności przedsiębiorstwa, słabnące zaufanie kontrahentów itd. Symptomy pokazują na jakim obszarze może zrodzić się kryzys, dlatego ich lekceważenie jest nie tyle oznaką ignorancji ze strony zarządu, ale świadomym przyzwoleniem na potencjalny kryzys.


Źródło: Literatura: B. Nogalski, H. Macinkiewicz, Effective Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Difin, Warszawa 2004; S. Slatter, Corporate recowery, Penguin Books, London 1987. przyg. DT
 

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0