STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Sobota, 22.09.2018 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

ZARZĄDZANIE W SYTUACJI KRYZYSOWEJ (ANG. CRISIS MANAGEMENT)


Zarządzanie w sytuacji kryzysowej (ang. crisis management), to proces, którego celem jest przeprowadzenie firmy lub organizacji przez kryzys. Dokonywane jest ono w oparciu o zbiór technik i procedur, profilaktycznie przygotowanych przed wystąpieniem problemów, niejako w formie antycypacji możliwego do zaistnienia kryzysu, lub przygotowanych wówczas gdy ten kryzys zaistnieje. Przygotowanie na wypadek zaistnienia sytuacji kryzysowej pozwala czasem uniknąć rodzącego się kryzysu. Aczkolwiek niestety częściej zdarza się, iż dopiero sytuacja kryzysowa wyzwala w firmach i menedżerach potrzebę przygotowania, a właściwie już wtedy - reagowania. Zarządzanie w sytuacji kryzysowej wymaga postępowania według określonych procedur, składających się na trzy fazy: faza I – przed wystąpieniem sytuacji kryzysowej, faza II – w trakcie kryzysu oraz faza III – po kryzysie. Na cały proces, o którym mowa, składają się min. antykryzysowa burza mózgów, symulacje kryzysu, system wczesnego ostrzegania, plan antykryzysowy, sztab kryzysowy, key massage, jednoznaczne i spójne stanowisko przekazywane następnie do otoczenia, monitoring zmian w otoczeniu.

 

Źródło: Media i Marketing Polska (DT)

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0