STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Wtorek, 23.10.2018 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

BADANIA MARKETINGOWE

Badania marketingowe – jedna z metod pozyskiwania informacji z rynku. Dzięki badaniom pozyskujemy informacje na temat opinii, preferencji i potrzeb przedstawicieli grup otoczenia. Badania pozwalają decydentom ograniczyć ryzyko podejmowaniu decyzji rynkowych. Badania w zakresie wizerunku pozwalają określić pozycję, jaką firma posiada na rynku. Podstawowe pytania, na jakie odpowiadają takie badania, to: jaki jest stosunek rynku i poszczególnych jego uczestników do przedsiębiorstwa, co wpływa na taki bądź inny wizerunek i co zrobić, aby go utrzymać lub zmienić. Jednym z częściej stosowanych kryteriów podziału jest wyodrębnienie badań o charakterze pierwotnym i wtórnym. Pierwsze charakteryzują się bezpośredniością, dokładnością oraz szczegółowością pozyskanych informacji. Przeprowadza się je w oparciu o ankiety, wywiady, obserwacje, eksperymenty. Badania wtórne natomiast polegają na wykorzystaniu już istniejących, wcześniej zebranych i opracowanych dla innych potrzeb informacji. Dane gromadzone w toku badań wtórnych cechuje niski koszt i relatywnie niską czasochłonność ich pozyskania.

 

źródło: na podstawie Leksykonu Public Relations

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0