STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Wtorek, 17.10.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Słownik pojęć

Szukaj

BENCHMARKING

Benchmarking (badanie porównawcze, analiza porównawcza) – jest to metoda, dzięki której możliwy jest rozwój organizacji oraz usprawnienie jej funkcjonowania, co w efekcie pozwala osiągnąć przewagę konkurencyjną. Opiera się na porównywaniu produktu, usługi, strategii, procesu czy operacji z konkurencją lub liderami na rynku. Wyniki uzyskane w efekcie analizy stanowią podstawę doskonalenia danej organizacji. Z racji tego, że benchmarking identyfikuje najlepsze praktyki, wpływa na zrozumienie przyczyn występowania błędów w firmie bądź instytucji oraz wskazuje sposoby ich rozwiązywania - wykracza poza tradycyjną analizę porównawczą. Wyróżnia się benchmarking wewnętrzny (rozumiany jako wzorowanie się na najlepszych oddziałach, filiach danej organizacji), zewnętrzny (analizowanie działalności konkurentów z własnej branży i wdrażanie ich dobrych praktyk do swojej firmy), jak również funkcjonalny (wzorowanie się na firmach, które realizującą tę samą funkcję).

Źródło: na podstawie Media i Marketing Polska (AMW)

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0