STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Czwartek, 22.06.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: News Badania, raporty

Ranking agencji interaktywnych. K2 z największymi zyskami w 2014 roku

30.01.2015 09:24:18
Portal Interaktywnie.com już po raz piąty przygotował zestawienie zysków i strat polskich agencji interaktywnych. W specjalnie sporządzonym raporcie znalazły się również m.in. prognozy co do losów branży interaktywnej w 2015 roku. - Nie spodziewajmy się przełomów, ale to nie oznacza, że nie będzie ciekawie - oceniają eksperci.

Interaktywnie.com "prześwietla" finanse branży interaktywnej już od 2011 roku. Tym razem na podstawie zebranych danych, magazyn stworzył dwie obszerne tabele, zawierające wyniki ponad 30 firm za ostatnie dwa lata działalności. 

W rankingu można zobaczyć więc m.in. jak agencje radziły sobie finansowo. Dodatkowo w zestawieniu znalazły się także realizację uważane za wzór, a które dla innych mogą stać się inspiracją do działań planowanych w 2015 roku. Jaki będzie to rok?  W raporcie zaprezentowano różne opinie, jednak żadnej niespodzianki być nie powinno - branża powinna być spokojna, bo zainteresowanie digitalem będzie tylko rosło. 

Poniżej przedstawiamy dane z raportu, które wydają nam się szczególnie interesujące. 

K2 liderem w 2014 roku

Jak zwykle, najbardziej intrygujące wydaje się być zestawienie agencji pod względem przychodów uzyskanych w ostatnich dwóch latach. W 2013 roku z przedstawionych w raporcie agencji, największe przychody osiągnęła agencja In-data, której zyski osiągnęły liczbę 23 642 770 zł. Na drugim miejscu uplasowała się agencja ClearSense, a na trzecim Efigence. Rok 2014 był dla agencji interaktywnych jeszcze bardziej udany pod względem finansowym. Widać to już po wyniku przychodów lidera rankingu - agencji K2, która tylko w trzech kwartałach osiągnęła wynik 53 972 000 zł. W porównaniu ze zwycięzcą zestawienia z roku poprzedniego (In-data), to wzrost przychodów o niemal 30 mln złotych. Ponownie jak w 2013 r. drugie miejsce przypadło agencji ClearSense (35 236 000 zł przychodów), a na trzecim miejscu znalazła się agencja The Digitals. 
 
Interaktywnie.com w przygotowanym raporcie pokusił się także o wskazanie pięciu trendów, które mogą wstrząsnąć rynkiem reklamowym w Polsce w 2015 roku. Co takiego czeka branżę interaktywną?

1. Wzrost zakupu danych 3rd party data. 
 
- W 2015 roku będą rosły wydatki na zakup danych 3rd party. Są to dane demograficzne (płeć, wiek), zainteresowania, intencje zakupowe, profile zawodowe, dane pogodowe oraz keywords. Szczególnie na popularności zyska łączenie danych 3rd party. Marketerzy będą w stanie określić , kiedy ich klienci poszukują ich produktu i skierować do nich komunikat, jeszcze przed tym, gdy odwiedzą oni ich stronę internetową - przewiduje Karolina Semeniuk, sales manager w Sparc Media

2. Synchronizajca kampanii tv - online
Nowatorska platforma TVTY pozwala na synchronizacje kampanii TV z online. Reklama emitowana w telewizji może pojawiać się automatycznie na desktopach i urządzeniach mobilnych. To w 2015 roku może otworzyć nowe możliwości przed sponsorami ważnych imprez sportowych. - Silne, pozytywne emocje, jakie towarzyszą imprezom sportowym mogą być w łatwy sposób przeniesione na markę lub produkt. Czas, aby polscy reklamodawcy sprawdzili, co niosą takie rozwiązania - pisze Semeniuk. 

3. Zakup video poprzez programmatic

Jak podaje eMarketer, pod koniec 2015 roku w USA kupujący i sprzedający dokonają transakcji za ponad 2 miliardy dolarów w obszarze programmatic video. To niemal trzykrotnie więcej niż w 2014 r. To jasny sygnał dla innych reklamodawców, że zakup powierzchni wideo poprzez programmatic staje się powoli normą.

4. Nieinwazyjne rich media

Semeniuk twierdzi również, że mija już czas inwazyjnych form reklamowych, które do tej pory miały na celu zaangażować swoją grupę docelową. - W 2014 roku doceniono nowy model rozliczeń CPE (Cost Per Engagement), który gwarantuje reklamodawcom, że płacą tylko za realnie zaangażowanych internautów. Czasy, gdy użytkownik szukał krzyżyka żeby zamknąć reklamę powoli mijają - zauważa sales manager w Sparc Media.
 
5. Native advertising

Do głównych trendów w 2015 roku ma należeć także Native Advertising. Według Interaktywnie.com, taka forma reklamy zwiększa świadomość marki i buduje interakcję z internautą. Reklamy natywne są aż o 53% częściej oglądane niż reklamy banerowe. reklamodawca będzie miał niejako dostęp do CMSa strony wydawcy i w sposób automatyczny będzie umieszczał treści w wybranym miejscu. 
 
Będzie rewolucja czy ewolucja?

W raporcie Interaktywnie.com, oprócz przypuszczalnych nadchodzących trendów , znalazły się także opinie ekspertów co do rokowań dla rynku internetowego na najbliższy rok. Co czeka więc branżę?
- Bez wątpienia powinniśmy oczekiwać dalszej konsolidacji rynku i zmian właścicielskich. Rynek reklamy internetowej czeka około dziesięcioprocentowy wzrost. Najszybciej rosnącym segmentem będzie wideo online - twierdzi Jakub Bielerzewski, dyrektor zarządzający agencji Next ( Grupa StarCom MediaVest).

Co jeszcze? "Kontynuacja kursu na rozwiązania efekt
ywnościowe, rozwój oferty wideo, istotny wzrost znaczenia urządzeń mobilnych, content marketingu i reklamy natywnej. Facebook i Google prawdopodobnie będą konsekwentne w swoich dotychczasowych strategiach."

Pełny raport "Interaktywnie.com: Agencje interaktywne" dostępny jest tutaj

Źródło: Interaktywnie.com

Oceniono na 5.0 pkt
Komentarze ( 1 )
Skomentuj »
Nick: *
Tytuł: *
Treść: *
 
Kod z obrazka: *
Re:
26.05.2017 01:44:33

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0