STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Wtorek, 28.02.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: News Badania, raporty

„Kobiety w Social Media” - zobacz co przyciąga ich uwagę!

06.03.2015 23:25:50

Z okazji Dnia Kobiet firma Com Creation zajmująca się marketingiem skierowanym do kobiet, we współpracy z HG Intelligence i SoTrender przygotowała aktualny raport: "Kobiety w Social Media". Co najbardziej interesowało płeć piękną w mediach społecznościowych w minionym roku? Sprawdźcie sami!

Media społecznościowe na przestrzeni ostatnich lat systematycznie zyskują na popularności. Utarło się jednak, iż "social media" do komunikacji wykorzystują głównie ludzie młodzi. Te tendecje szybko się zmieniają. Jak wynika z najnowszego raportu "Kobiety w Social Media", to właśnie kobiety w starszym wieku, były w minionym roku szczególnie aktywne w serwisach społecznościowych.

Badanie przeprowadzone przez Com Creation, HG Intelligence i Sotrendera pokazuje, że w minionym roku zainteresowanie serwisem Facebook wzrosło wśród kobiet w wieku 45-54 i 55-64 lat w ostatnim roku odpowiednio o 32% i 27%. Kobiety równie chętnie korzystały z serwisów LinkedIn, gdzie liczba uczestniczek po 50. roku życia wzrosła o 63% i YouTube, który zwiększył zainteresowanie wśród kobiet w grupie wiekowej 45-54 o 12% i o 10%  po 55 roku życia. Podobną sytuację obserwujemy na przykładzie Twittera, gdzie obie grupy powiększyły swoją liczebność o 27% i 3%.

– Definiowanie ludzi poprzez wiek w naszych czasach to jak definiowanie poprzez kolor oczu. Można – ale po co? Rozwój technologii i medycyny, zmiany społeczno-ekonomiczne spowodowały, że to co nas definiuje zdecydowanie bardziej niż wiek to postawa życiowa, możliwości ekonomiczne czy postrzegany poziom sprawczości. Jeżeli marketerzy jeszcze nie zauważyli jak bardzo aktywna oraz ciekawa życia i świata jest ta grupa konsumentów – to czas najwyższy. Ta grupa jest genialna – bo nie tylko konsumuje dla siebie, ale chętnie opiekuje się i obdarowuje swoje dzieci i wnuków. Dlatego jeżeli ktoś z nich rezygnuje, bo wydaje mu się za mało atrakcyjna – to znaczy, że posiada zdecydowanie za mało wiedzy lub… za dużo pieniędzy. My kochamy badać tę grupę i co raz więcej mamy projektów skupiających się tylko na grupie 60+ – w celu tworzenia produktów i usług nie koniecznie z kategorii farmakologicznej – piszę w raporcie Julia Izmałkowa, właścicielka Izmałkowa Consulting.

Z danych przedstawionych w raporcie wynika także, że Polki są bardziej aktywne w mediach społecznościowych niż Polacy. To one chętniej "lubią", komentują i wyświetlają treści na Facebooku. Co więc szczególnie interesuje płeć piękną w najpopularniejszym serwisie społecznościowym? Tutaj zaskoczenia być nie może. Zgodnie ze stereotypami, kobiety najczęściej interesują się takimi branżami jak: Dom i Ogród, Macierzyństwo, Kosmetyki oraz Odzież. Taki rezultat nie dziwi także dr Anitę Kijankę, pomysłodawczynie raportuKażda kobieta chce być coraz lepsza, ładniejsza, otaczać się coraz piękniejszymi rzeczami. Kosmetyki to najlepszy sposób na poprawienie swojej urody, podkreślenie lub maskowanie niektórych jej elementów. Macierzyństwo to jedna z ważniejszych, jeśli nie najważniejszych ról, jakie pełnią - chcą sprawdzić się w niej maksymalnie. A ponieważ kobiety chcą otaczać się pięknem, kategoria Dom i ogród również od razu przychodzi na myśl - wyjaśnia. W kategorii "Macierzyńśtwo" największą popularnością cieszą się profile "Nestle – zdrowy start w przyszłość" i "BoboVita - zawsze z Tobą". W branży odzieżowej najpopularniejszymi fanpage'ami są z kolei "Cropp", "Reserved" oraz "House".

To co najbardziej interesuje mężczyzn to sport, gaming i treści popularnonaukowe. Inne ciekawe dane przygotowanie przez Com Creation, HG Intelligence i SoTrender można znaleźć pod tym adresem. – Moim zdaniem raport w wyraźny sposób unaocznił ważną kwestię. Jeśli konkretne marki chcą, aby kobiety interesowały się nimi bardziej, muszą prowadzić komunikację, która jest bezpośrednio do nich kierowana. Z wykorzystaniem technik, które będą dla nich atrakcyjne, a nie zostawianie tego przypadkowi – uważa dr Anita Kijanka.

Źródło: Com Creation


Oceń artykuł:
Komentarze ( 0 )
Skomentuj »
Nick: *
Tytuł: *
Treść: *
 
Kod z obrazka: *

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0