STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Wtorek, 17.10.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: News Badania, raporty

Wydatki reklamowe branży turystycznej w 2014 roku

30.03.2015 12:04:42
Cała branża turystyczna wydała w ubiegłym roku na promocję ponad 188 milionów złotych czyli o 16% więcej niż w 2013 roku – wynika z analizy Codemedia.
 
Największym reklamodawcą kategorii turystyka w roku 2014 była gastronomia (w dużej części zdominowana reklamami restauracji, a spośród miejsc noclegowych najchętniej promują się hotele). Przeszło 32% wszystkich wydatków, czyli 61 milionów złotych przeznaczonych na promocję usług daje temu segmentowi pierwsze miejsce. Drugie miejsce, z kwotą prawie 45 mln zł i  udziałem na poziomie 24%, zajęły biura podróży (najchętniej reklamujące usługi turystyczno-wypoczynkowe), 19% nakładów – 36 mln zł – stanowią budżety, jakie na reklamę przeznaczyły: transport publiczny, koleje oraz linie lotnicze. Zestawienie zamyka promocja regionów turystycznych (13%, 23 mln zł) i miejsc noclegowych (12%, 22 mln zł).
Najnowszy raport KPMG dot. rynku dóbr luksusowych prognozuje dalszy wzrost kategorii luksusowych hoteli i SPA, do których coraz częściej, przede wszystkim na weekendy, wybierają się Polacy. Częściej stać nas również na wyjście do restauracji, także tych z wyższej półki. Obie branże rozwijają swoja ofertę, stawiając na jakość i konkurencyjność. Istotne znaczenie ma dobrze zaplanowany marketing, który pozwala na skuteczne promowanie tych usług – twierdzi Piotr Bieńko, Prezes Zarządu Codemedia.


Firmy branży turystycznej promują zwykle usługi w Internecie, gdzie ulokowały 29% budżetów marketingowych w 2014 r. Reklama w tym sektorze promocji kosztowała ponad 55 mln zł (I–XII 2014 r., źródło: Codemedia). Kwota wydana w 2014 r. jest o 11 mln wyższa niż w 2013 r. Kampanie reklamowe najczęściej były prowadzone na portalach Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl.

28 % nakładów, czyli ponad 52 mln zł, kosztowały firmy branżowe reklamy telewizyjne. Jest to kwota o około 4 mln zł większa niż w poprzednim, 2013 roku. Reklamy najczęściej pojawiały się w głównych programach, takich jak TVN czy Polsat. Chętnie wybierany był również kanał TVN24, który uplasował się wyżej niż TVP1 czy TVP2. Wysokie miejsca zajęły również  kanały tematyczne,  jak Discovery Channel, National Geographic Channel i AXN. – Polacy coraz częściej szukają informacji, porównują ceny i wreszcie rezerwują wyjazdy online. W Internecie weryfikujemy również oferty hotelowe i gastronomiczne, szukając opinii innych gości. Nie dziwi więc tak wysoki odsetek budżetów reklamowych lokowanych właśnie w tym kanale. Szczególnie dynamicznie rosnące narzędzie w branży travel to audience targeting – zarówno wolumenowo, jak i nakładowo. Telewizja z kolei stanowi idealne uzupełnienie Internetu, pozwala bowiem na budowanie zasięgu – podsumowuje Łucja Gdala, managing director w Codemedia.

 
22 mln zł kosztowała reklama w magazynach (12% wydatków wszystkich wydatków), a ponad 8 mln zł w prasie codziennej. W porównaniu z 2013 r., magazyny odnotowały wzrost o 15%. Udział gazet w budżecie reklamowym spadł z kolei o 5%. W grupie tygodników i miesięczników firmy wybierały najczęściej „Wprost”, „Forbes” i „Politykę”. Zaraz za nimi: „Newsweek”, „Viva” i „Twój Styl”. Biorąc pod uwagę czasopisma turystyczne, najchętniej branża reklamowała się w takich magazynach, jak „Business Traveller Poland”, „Voyage” czy „Podróże”. W dziennikach najwięcej budżetów ulokowano w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej” i „Fakcie”. Warto dodać, że sporą popularnością cieszyły się periodyki wydawane przez linie lotnicze – „Kaleidoscope” i „Wizz”.

Również 12% całej kategorii, czyli ponad 22 mln zł branża turystyczna przeznaczyła na promocję w radiu, najczęściej w pierwszych polskich prywatnych stacjach: Radio ZET i RMF FM. Marki ochoczo reklamowały się także w lokalnych stacjach: Tok FM, Trójce i Radiu ESKA. W porównaniu z 2013 r. wydano więcej o 4 miliony złotych, czyli około 24% – wynika z analizy Codemedia.

11% wszystkich wydatków branży, czyli ponad 20 milionów, firmy branżowe zainwestowały w outdoor. Najmniejsze nakłady firmy przeznaczyły na reklamę kinową: ponad 7 mln zł (4%).

Źródło: Codemedia

Oceń artykuł:
Komentarze ( 0 )
Skomentuj »
Nick: *
Tytuł: *
Treść: *
 
Kod z obrazka: *

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0