STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Niedziela, 25.08.2019 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: News Z branży

IKEA uchyla drzwi do sypialni Polaków

05.02.2019 11:27:39
Jaka jest czynność, której Polacy najbardziej lubią oddawać się za drzwiami sypialni? Jaka przyszłość czeka tę najbardziej prywatną część naszych mieszkań – i czy nadal to sypialnia jest tym miejscem? IKEA poznała odpowiedzi na te pytania dzięki wieloletniemu doświadczeniu w wyposażaniu wnętrz milionów ludzi na całym świecie i nieustannej analizie ich zmieniających się potrzeb. Ta wiedza została jeszcze bardziej pogłębiona dzięki współpracy z instytutem badawczym powołanym przez Natalię Hatalską. W najnowszej kampanii marka uchyla drzwi do sypialni i odczarowuje dotyczycące jej tabu, stawiając na humor oraz autoironię. W myśl zasady, że są rzeczy, o których nie lubimy mówić głośno, dopóki nie zaczniemy się z nich śmiać.
 
Sypialnia to najbardziej tajemnicze miejsce w domu. IKEA postanowiła do niej zajrzeć, by móc jeszcze lepiej odpowiedzieć na prawdziwe potrzeby Polaków dotyczące domowego życia. Współpraca z infuture hatalska foresight institute, w wyniku której powstał Raport „Sypialnia przyszłości”, pozwoliła potwierdzić wcześniejsze obserwacje IKEA o tym, jak wielofunkcyjne jest to pomieszczenie w rzeczywistości. To przestrzeń, która żyje oraz pełni wiele różnorodnych ról: służy nie tylko do snu, seksu oraz relaksu, ale i budowania intymności, dbania o więzi z bliskimi, a także z uwagi na małe metraże mieszkań, jest garderobą, miejscem do suszenia prania, ćwiczeń, pracy oraz do zabawy z dziećmi.
 
Dla Polaków w codziennym życiu bardzo istotne jest łączenie tej multifunkcjonalności z prywatnością, co często bywa prawdziwym wyzwaniem. Sypialnia to często jedyne miejsce, w którym możemy być sobą i żyć po swojemu. IKEA nie chce zmieniać ludzkich przyzwyczajeń, lecz sprawić, że dzięki drobnym udogodnieniom nie będą przeszkadzać innym domownikom.
 
Z uwagi na otaczające sypialnię tabu, nie za bardzo lubimy dzielić się tym, co dzieje się za jej drzwiami, choć opowieści byłoby bez liku. By stało się to nieco łatwiejsze, IKEA w swojej kampanii zdecydowała się na komunikację poprzez humor, mając nadzieję, iż jej lżejszy ton zachęci Polaków do żywej i bardziej otwartej dyskusji, np. o codziennej rywalizacji o własną przestrzeń. Tym samym IKEA ma szansę zaproponować prawdziwe rozwiązania na jej urządzenie, dzięki którym dopasuje się ona do naszej codzienności. Marka ma świadomość, że życie pędzi do przodu, a dom musi za nim nadążyć.
 
Jako formę przekazu IKEA wybrała niebanalną formę stand-up’u, wierząc, że są rzeczy, o których nie lubimy mówić głośno, dopóki nie zaczniemy się z nich śmiać. Wyjątkowi artyści stand-upu podzielą się swoimi sypialnianymi przygodami.
 
Sypialnia jest najbardziej spersonalizowanym pomieszczeniem w domu. To miejsce, w którym możemy być naprawdę sobą. Jest równie wielofunkcyjna co duży pokój - z tą różnicą, że posiada drzwi, które można zamknąć. Są one nie tylko barierą fizyczną, ale i psychologiczną. Wszyscy mamy świadomość tego, że w sypialni wiele się dzieje, lecz rzadko się o tym mówi. Poruszane tematy dotyczą przeważnie jedynie kwestii zdrowego snu oraz funkcjonalnej szafy. Pozostałe aktywności, nie tylko dotyczące seksualności, bywają tematami zbyt intymnymi lub wstydliwymi, żeby o nich dywagować. Chcemy przełamać ten wizerunek sypialni jako miejsca zamkniętego i wyłącznie prywatnego, pokazując, że mamy świadomość tego, jak w rzeczywistości wygląda jej użytkowanie. Zależy nam na zaproponowaniu wielu rozwiązań na jej wyposażenie. Pomoże nam w tym spora dawka humoru, będącego uniwersalnym sposobem na rozmowy o sprawach trudnych – mówi Michał Pronobis–Proński, Communication Leader w IKEA Retail w Polsce.
 
Warto dodać, że w tym roku IKEA szykuje wiele niespodzianek, dzięki którym nie będziemy mieli ochoty wychodzić z sypialni. W lutym pojawi się druga odsłona serii Toma Dixona – DELAKTIG. Dopasowujące się do wszystkich zmian w naszej codziennej rzeczywistości łóżko spełni ważną dla Polaków potrzebę personalizacji przestrzeni. Fanom nowoczesnych rozwiązań spodobają się rolety na pilota – dostępne w ofercie od kwietnia, w mig pozwolą stworzyć przytulną atmosferę w sypialni, odcinając się od świata za oknem. Jak zawsze nie zabraknie funkcjonalnych rozwiązań do przechowywania oraz tekstyliów o zróżnicowanych wzorach. Zaskoczą także nowe kolekcje limitowane, które z pewnością wprowadzą wiele niebanalnych rozwiązań.
 
Źródło: Garden of Words

Oceń artykuł:
Komentarze ( 0 )
Skomentuj »
Nick: *
Tytuł: *
Treść: *
 
Kod z obrazka: *

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0