STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Niedziela, 24.03.2019 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: News Z branży

IKEA używa humoru jako uniwersalnego sposobu rozmowy o sprawach trudnych

21.02.2019 14:27:57
Sypialnia jest fascynującym pomieszczeniem – ma multum zastosowań, jest świadkiem wielu aktywności, z których sen jest oczywistą, ale nie najważniejszą. Co ważne, pomieszczenie to zapewnia nam niezbędną we współczesnym świecie prywatność. Jest pełne tajemnic, emocji, namiętności, o których nie rozmawia się otwarcie. W najnowszej kampanii IKEA uchyla drzwi do sypialni i odczarowuje tabu dotyczące tej przestrzeni. Marka stawia w komunikacji na humor oraz autoironię. W myśl zasady, że są rzeczy, o których nie lubimy mówić głośno, dopóki nie zaczniemy się z nich śmiać.
 
Do współpracy przy tworzeniu komunikacji zostali zaproszeni polscy stand-uperzy i komicy. Nowa kampania IKEA opiera się na prawdziwych historiach, anegdotach i spostrzeżeniach z użytkowania sypialni. Różnorodność stylu wypowiedzi oraz wachlarz doświadczeń życiowych zaproszonych artystów sprawia, że każdy z nich na swój sposób opowiada o życiu w domu, a w szczególności w sypialni w pojedynkę lub w związku z partnerem. Głównym nośnikiem kampanii stały się więc filmy zrealizowane podczas występów stand-uperów z sypialnią w tle. O autoironii marka nie zapomina również w spotach TV, których narracja o życiu w domu prowadzona jest w sposób humorystyczny. Dzięki temu IKEA chce poruszyć nawet te najbardziej kontrowersyjne tematy dotyczące sypialni.
 
Celem nowej odsłony platformy „Niech żyje dom!” jest pokazanie, że wszyscy mamy podobne problemy w domowej przestrzeni, a łatwiej się o nich rozmawia, gdy można się z tego nieco pośmiać. IKEA zależy na przełamaniu wizerunku sypialni jako miejsca zamkniętego i osobistego, służącego jedynie do spania i przechowywania ubrań. Świadoma tego, jak wygląda użytkowanie tego pomieszczenia na co dzień, marka oferuje ogrom rozwiązań do jego wyposażenia. Różnorodność stylistyczna dodatków i mebli oraz konkretne  produkty, zwłaszcza personalizowane szafy, dostosowujące się do potrzeb każdego z domowników, odpowiednie oświetlenie, materace o różnej miękkości czy kołdry dla zmarzluchów to tylko niektóre z pomysłów. Śmiech staje się wytrychem do inspiracji - dzięki temu, że poruszamy kwestie, o których do tej pory się nie rozmawiało, może okazać się, że rozwiązanie jest w zasięgu ręki.
 
- Zdajemy sobie sprawę, jakim wyzwaniem w domu jest łączenie multifunkcjonalności z prywatnością - w sypialni szczególnie. Humor pozwala nam o tym mówić szczerze i otwarcie, a dzięki temu IKEA może zaproponować jeszcze lepsze rozwiązania będące odpowiedzią na prawdziwe potrzeby. Sypialnia nie jest wyłącznie do spania i przechowywania ubrań, a dodatkowe aktywności mające w niej miejsce nie sprowadzają się wyłącznie do seksu. Wszyscy o tym wiemy i pora zacząć o tym otwarcie mówić w przestrzeni publicznej - mówi Karolina Szabłowska, External Marketing Communication Manager w IKEA Retail w Polsce.
 
Dystrybucja kluczowych elementów kampanii skupia się na YouTube i Facebooku. Materiały dotyczące występów stand-uperów oraz te wypracowane z komikami oraz influencerami będą pojawiały się cyklicznie do maja tego roku na specjalnym kanale marki na YouTube „IKEA - z nogą w drzwiach”. Poza aktywnością w internecie marka przygotowała także komunikację skierowaną do TV. Dwa spoty - manifest kampanii oraz materiał produktowy – będą w emisji od lutego.
 
Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii (w tym produkcję spotów do TV oraz kampanii digitalowej) odpowiada agencja Saatchi&Saatchi IS. Elementy kampanii do internetu przygotowywały agencje BlueIvy oraz AdRebellion. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a komunikacją PR zajmuje się Garden of Words. Planowanie i zakup mediów do kampanii koordynuje w całości dom mediowy Wavemaker, a za nadzór niestandardowych partnerstw odpowiada Wavemaker Content.
 
Źródło: Garden of Words

Oceń artykuł:
Komentarze ( 0 )
Skomentuj »
Nick: *
Tytuł: *
Treść: *
 
Kod z obrazka: *

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0