STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Czwartek, 20.06.2019 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: Studia przypadków

Hotel z Lego robi szum wokół "The Grand Budapest Hotel"

źródło: prweek.com
źródło: prweek.com

Model tytułowego hotelu z nowego filmu Wes’a Andersona zwrócił uwagę szerokiej widowni i pomógł osiągnąć bardzo wysokie wyniki sprzedaży wydania na Blu-ray oraz DVD.

– Lego jest bardzo popularne na całym świecie, a dodatkowo wydanie Blu-ray filmu The Lego Movie przypadało na ten sam dzień, co premiera The Grand Budapest Hotel – mówi Mary Baily, prezes i szef marketingu w 20th Century Fox Home Entertainment (wydawcy obrazu). – Wpadliśmy na pomysł, że budowa modelu hotelu z klocków Lego będzie świetną akcją promocyjną. W realizacji kampanii pomogły agencje: PR Hill+Knowlton Strategies oraz Allied Intergrated Marketing.

Popularność klocków Lego na świecie (marka zanotowała 4.6 mld zysków w 2014 roku) miała pomóc w dotarciu do szerszego grona widzów, niż tradycyjni odbiorcy twórczości Andersona. Model został pokazany 14 czerwca w The Grove, centrum rozrywki w Los Angeles, które przyciąga dużo uwagi zarówno mieszkańców, jak i turystów. Po kilu dniach przeniesiono go do Fox Studio’s, tak, aby modelem mogli nacieszyć się pracownicy studia, zanim zostało przeniesione do Muzeum Designu i Architektury. Chcieliśmy używać naszego projektu także po premierze. Pod koniec czerwca w Muzeum miał mieć miejsce wernisaż wystawy skalowanych modelów, co wydawało się idealną okazją do pokazania naszego dzieła – powiedział Alex Armour z agencji H+K.

Projekt i wykonanie hotelu powierzono Ryan’owi Ziegelbauerowi oraz jego ośmioosobowemu zespołowi. Nakręcili oni film poklatkowy, w którym pokazany jest proces powstawania modelu. Agencja H+K nakłoniła Tony’ego Revolori (odtwórcę roli Zero w filmie) do udziału w promocyjnym wideo. 11 czerwca na Facebooku oraz Twitterze zamieszczona została grafika przedstawiająca różowy klocek Lego na tle gór znanych z filmu z podpisem „Już wkrótce”. Następnego dnia ilustracja była rozesłana do najważniejszych dziennikarzy zajmujących się rozrywką, podróżami, sztuką, kulturą oraz biznesem. Film promocyjny został opublikowany na kanale YouTube 13 czerwca. Po odsłonięciu modelu zdjęcia osób, które zrobiły sobie na jego tle zdjęcie, publikowane były na Facebookach Fox Searchlight oraz 20th Century Fox Home Entertainment z hashtagiem #GrandBrickHotel.



W rezultacie The Grand Budapest Hotel stał się najlepiej sprzedającą się komedią na Blu-ray wydawnictwa Fox Searchlight oraz najlepiej sprzedającym się filmem Andersona. W ciągu premierowego weekendu film zdobył niemal 52 proc. rynku. W ciągu 48 godzin od odsłonięcia modelu opublikowanych zostało ponad 200 artykułów w takich mediach jak Variety, USA Today, Forbes, Reuters, Newsday czy People. Wideo na YouTube w ciągu 24 godzin zyskało ponad 150 tysięcy wyświetleń.

Źródło: prweek.com

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0
Warning: mkdir() [function.mkdir]: No such file or directory in /home/users/newsline/public_html/newsline.pl/inc/error.inc.php on line 20

Warning: mkdir() [function.mkdir]: No such file or directory in /home/users/newsline/public_html/newsline.pl/inc/error.inc.php on line 20