STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Czwartek, 21.03.2019 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: Studia przypadków

Facebookowa aplikacja promuje najlepszych polskich autorów książek

Zespół PRart Media przygotował na zlecenie Grupy Wydawniczej Foksal facebookową aplikację promującą polskojęzyczne powieści kryminalne. Uczestnicy zabawy rozwiązywali zagadki stworzone specjalnie na potrzeby aplikacji przez autorkę powieści kryminalnych, Martę Guzowską.

Komisarz i Prokurator to konkursowa aplikacja facebookowa przygotowana z myślą o promocji trojga autorów, zdobywców prestiżowej Nagrody Wielkiego Kalibru przyznawanej dla najlepszych polskojęzycznych powieści kryminalnych lub sensacyjnych: Marty Guzowskiej, Zygmunta Miłoszewskiego oraz Marcina Wrońskiego i ich najnowszych powieści. Na potrzeby aplikacji stworzono więc dwie grupy, reprezentowane przez avatary bohaterów literackich - komisarza Zygmunta Maciejewskiego, znanego z książek Wrońskiego oraz prokuratora Teodora Szackiego, czyli bohatera powieści Miłoszewskiego. 

Wszyscy chętni do wzięcia udziału w grze, przed przystąpieniem do zabawy, rozwiązywali test, na podstawie którego przydzielano ich do grupy komisarza lub do grupy prokuratora. Zadaniem każdej z grup było rozwiązanie zagadki stworzonej specjalnie na potrzeby zabawy przez autorkę kryminałów Martę Guzowską. Obaj wirtualni bohaterowie - komisarz i prokurator, wraz ze swoimi grupami mieli do rozwiązania tę samą zagadkę, której części pojawiały się wewnątrz aplikacji. Przez 10 kolejnych dni każda grupa otrzymywała ten sam fragment opowiadania napisanego przez Martę Guzowską. W opowiadaniu komisarz Maciejewski i prokurator Szacki prowadzili śledztwo i musieli rozwiązać zagadkę kryminalną, której akcja umiejscowiona była w Grecji. Tam też udał się najlepszy uczestnik zabawy, ponieważ nagrodą główną konkursowej aplikacji była wycieczka właśnie do Grecji. 

Cała zwycięska grupa otrzymała z kolei kody rabatowe na zakupy książek Grupy Wydawniczej Foksal na empik.com oraz możliwość wyboru instytucji, dla której przekazane zostały zestawy książek w ramach charytatywnych, przedświątecznych działań wydawnictwa.

Dzięki działaniom reklamowym aplikację otworzyło blisko 7 tysięcy użytkowników, a do gry przystąpiło łącznie ponad 1000 osób. Po jej zakończeniu gracze wystąpili z inicjatywą zorganizowania spotkania w "świecie rzeczywistym". Aplikacja była częścią działań promocyjnych przygotowanych przez zespół PRart Media dla najnowszej książki Marcina Wrońskiego “Kwestja krwi.” Poza promocją trójki autorów kryminalnych celem aplikacji było umocnienie wydawnictwa W.A.B., należącego do Foksal na pozycji lidera wśród nagradzanych wydawnictw - autorzy W.A.B. przez trzy lata z rzędu zdobywali prestiżową nagrodę Wielkiego Kalibru. Dodatkowo twórcom aplikacji zależało na wykorzystaniu efektu synergii w działaniach promocyjnych wydawnictwa, zbudowaniu zasięgu na stronach fanowskich W.A.B., budowie relacji autorów z czytelnikami oraz na wykreowaniu bezpośredniego, trwałego kontaktu z bohaterami literackimi przez cały czas trwania konkursu.

Za pomysł, opracowanie koncepcji zabawy oraz koordynację odpowiadał zespół PRart Media, tworzony przez Patrycję Narożną i Bognę Piechocką, realizacją aplikacji oraz prowadzeniem kampanii w środowisku internetowym zajęła się agencja Short Cake, całość przygotowano na zlecenie Grupy Wydawniczej Foksal.

Zachęcona sukcesem aplikacji Grupa Wydawnicza Foksal, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom graczy rozważa możliwość włączenia aplikacji jako stałego elementu działań promocyjnych dla własnych tytułów kryminalnych. 
 
Źródło: PRart Media

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0