STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Piątek, 18.01.2019 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: Studia przypadków

Oscarowe "selfie", czyli mistrzowie content marketingu 2014

fot. Instagram
fot. Instagram

 W 2014 roku powstało wiele ciekawych kampanii content marketingowych. Choć nie każdy wie, co taka kampania dokładnie oznacza, każdy na pewno się z nią spotkał. Dowód? Oto 5 według nas mistrzowskich i najbardziej znanych przykładów marketingu treści ubiegłego roku! 

Żeby przeprowadzić skuteczną i efektywną kampanię marketingową w sieci trzeba mieć duży budżet i operować równie imponującą powierzchnią reklamową - do niedawna jeszcze tak myślała większość marketerów. Taka forma reklamy z czasem przestała przynosić wymierne korzyści, a odbiorcy zaczęli być zmęczeni nachalną formą przekazu. W ostatnich latach na popularności zyskuje więc content marketing, czyli marketing treścią. Co to takiego? Jest to metoda marketingowa, która polega na zupełnie innym sposobie dotarcia do odbiorcy. Reklama content marketingowa nie atakuje potencjalnego klienta, nie polega tylko na produkcji treści, ale na jego  zrozumieniu i słuchaniu. Zadaniem przekazu content marketingowego jest publikacja treści, w których odbiorcy widzą wartość edukacyjną lub rozrywkową. Takie podejście ma jedną wielką zaletę - pozwala na obniżenie kosztów reklamy, jednocześnie tworząc emocjonalną więź z konsumentem. Brzmi dobrze prawda? 

Oto pięć wybranych przez nas przykładów działań content marketingowych. Każde z nich jest na swój sposób niestandardowe. Każde też przyniosło marce lub organizacji, która za nim stoi ogromny rozgłos. 

Na pierwszym miejscu znalazł się Samsung i jego "selfie" gwiazd z rozdania Oskarów w 2014 roku. Nie skłamie ten, kto powie że było to jedno z najdroższych zdjęć w historii, ale kwota 20 milionów dolarów się opłaciła – zdjęcie przyniosło niewyobrażalny wręcz rozgłos marce.  Kiedy trafiło na Twittera w zaledwie kilka godzin udostępniło je ponad 3 mln osób. Szybko zaczęto je określać mianem najsłynniejszego selfie świata. Śmiało można powiedzieć, że zdjęcie przyćmiło zeszłoroczne rozdanie Oscarów. 

Druga wybrana przez nas kampania to  Dumb Ways to Die. Jest to kampania społecznościowa, która zachęca do szanowania życia i nienarażania go na zbędne niebezpieczeństwo. Przyjemna muzyka i wciągające animacje okazały się przepisem na sukces w social media. Profil na YouTube obecnie ma ponad 400 000 subskrybentów, a duża część filmów ponad 1 milion wyświetleń. 

Równie interesujące są działania Snickersa, który błyskawicznie zareagował na ugryzienie Suareza w trakcie mistrzostw świata. Internet obiegła reklama z hasłem „more satisfying than italian”. Na Twitterze wpis doczekał się ponad 42 000 retweetów. Szacuje się, że widoczność Snickersa w social media w tym czasie wzrosła o przeszło 130%. Idealny przykład real-time marketing. Chcesz prowadzić skuteczny content marketing? Bądź na bieżąco. Zawsze i wszędzie.

Petplan Insurance to miejsce 4. na naszej liście. Doskonały przykład na to, jak wykorzystywać CM przy użyciu Pinteresta. Profil i cała komunikacja zachęcają do troski i zwierzęta i zwrócenia uwagi na sposób ich traktowania. Profil obserwuje obecnie ponad 40 000 osób, co jest wynikiem godnym uwagi, pamiętając, że Pinterest często nie jest pierwszym wyborem jeśli chodzi o działania content marketingowe.

Ostatnia pozycja w tym zestawieniu to firma Nike i promocja przed Mundialem 2014. W tym miejscu należy podkreślić, że Nike od dłuższego czasu bardzo aktywnie angażuje się w promowanie aktywności fizycznej i w budowanie przekonania, że w piłkę nożną może grać każdy, niezależnie od pochodzenia czy warunków. Nike przygotowało reklamę, w której na zwykłym brazylijskim boisku grają gwiazdy piłki nożnej: Christiano Ronaldo, Neymar da Silva Santos Júnior, Wayne Rooney, Zlatan Ibrahimović, David Luiz i kilku innych. Cały spot trwa ponad 4 minuty i jest utrzymany w lekkiej, motywującej do działania konwencji. 

Powyższe przykłady to oczywiście tylko te, które najbardziej zyskały na popularności dzięki kampanii content marketingowej. Najważniejsze jest jednak to, że taki rodzaj marketingu można prowadzić zarówno mając wielomilionowe budżety, jak i dużo skromniejsze. Najważniejsza jest pomysłowość i trochę kreatywności!

Infografikę można pobrać tutaj.

Źródło: whitepress.pl/ inf.wlasna 

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0