STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Czwartek, 20.06.2019 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: Studia przypadków

Przegląd kampanii społecznych 2014

Niektóre szokują, inne wzruszają. Najważniejsze jednak żeby zapadły w pamięć, zmieniły myślenie i wskazały, co zrobić, żeby było inaczej. KAMPANIE SPOŁECZNE. Wybraliśmy 10, które w poprzednim roku zrobiły na nas szczególne wrażenie.

Jedna z pierwszych kampanii społecznych powstała w 1944 roku. Od czasów "Smokey Bear" (Niedźwiadek Smokey ostrzega społeczeństwo amerykańskie przed pożarami lasów) minęło już jednak 70 lat, a recepty na udaną kampanię społeczną wciąż nie ma.

Skuteczna kampania powinna jednak z pewnością docierać do konkretnej grupy docelowej, powinna zapadać w pamięć, powodować wzrost wiedzy na dany temat, ale przede wszystkim zmienić myślenie i angażować do działania.

Podane niżej przykłady ubiegłorocznych kampanii społecznych nam zdecydowanie zapadły w pamięć. Jesteśmy przekonani, że w przypadku tysięcy innych osób było podobnie. 

Kampanie społeczne 2014 

1. Kampania Amnesty International, przeciwko torturom, której hasłem jest: "Poddaj człowieka torturom, a powie ci wszystko. Poza tym, że tortury są nieludzkie, są także nieskuteczne. Zatrzymaj je".

Iggy Pop, Dalajlama i Karl Lagerfeld wypowiadają stwierdzenia, o które nikt by ich nie podejrzewał. Ten pierwszy to znany punkowy muzyk. - Justin Bieber jest przyszłością rocka - mówi Pop. Nie wypowiada jednak tych słów z własnej woli, ale w wyniku tortur. - Nie potrafimy sobie wyobrazić Iggy'ego Popa, mówiącego, że Justin Bieber jest przyszłością rocka. Torturowani ludzie powiedzą jednak wszystko, byle tylko ból się skończył - tłumaczył później treść przekazu Phillippe Hensmans, szef francusko- belgijskiego oddziału AI, które zainicjowało kampanię. Szokuje również słynny projektant Karl Lagerfeld, który mówi że "japonki i hawajska koszula to szczyt elegancji", a Dalajlama, że "mężczyzna, który w wieku 50 lat nie ma Rolexa przegrał swoje życie". Kreację przygotowała Air Agency.

 
 
 
2. Szerokim echem odbiła się także zeszłoroczna reklama społeczna Volksvagena. Krótki spot udowadnia, że nawet krótkie, kilkusekundowe odwrócenie uwagi od tego co dzieje się na jezdni może prowadzić do śmierci. Wątpliwości co do tego nie powinni mieć ci, którzy zobaczyli reklamę po raz pierwszy w kinie...
 

 
3. "A woman's day" to kampania społeczna, która dzięki zastosowaniu interaktywnych okularów pozwala uczestniczyć we fragmencie z życia głównej bohaterki. Początkowo wydaje się, że jej codzienność nie odbiega niczym od zajęć większości kobiet. W ostatniej scenie, dzięki Google Glass sami możemy przekonać się, że życie bohaterki wygląda zgoła jednak odmiennie.


4. Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby Nowy Jork, gdyby 1,5 miliona mieszkańców Manhattanu nagle zniknęło? Właśnie tyle syryjskich dzieci musiało opuscić swój kraj w związku z konfliktem na terytorium swojego państwa. Kampanię o konieczności pomocy Syryjczykom przez państwa zachodnie, przygotował United Nations High Commissioner for Refugees
 

 
5. Samochodowa ruletka to kampania społeczena olsztyńskiej drogówki przygotowana dla młodych kierowców. Specjalnie przygotowany na tę okazję klip udowadnia, że jedna błędna decyzja może kosztować życie. 
 


6. "Wyloguj się do życia...a robi się to tak!" to kolejna polska wybrana przez nas kampania społeczna. Poświęcona jest problemowi uzależnienia od komputera i internetu wśród młodzieży. W kampanii która wystartowała końcem ubiegłego roku biorą udział m.in. piłkarze Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski. 
 

 
7. Kampania "Bardzo dobre maniery", Polskiego Czerwonego Krzyża, została dostrzeżona niemal na całym świecie. Agencja Cheil, która przygotowała kampanię zaproponowała, żeby do rachunku w restauracji dopisać datek w wysokości 5 złotych. Sądząc po rozgłosie kampanii - z pewnością podziałało. 
 

 
8. Kreacja "Między wierszami" powstała w agencji Leo Burnett Tailor Made São Paulo na zlecenie brazylijskiej organizacji CVV. 
 
Na lewej stronie widać pożegnalny list ojca do syna, który przeprasza, ale nie ma siły już żyć. Po prawej, po zmianie szyku wyrazów, ze słów ojca ułożono zgoła odmienne zdania... Reklama zachęca osoby, które chcą popełnić samobójstwo, do skorzystania z pomocy psychologicznej.
 
 
  

Kampanie społeczne jednak nie zawsze muszą być smutne. Na koniec prezentujemy dwa przykłady na to, że również w śmieszny sposób można zwrócić uwagę na niekoniecznie zabawne problemy.
 

9. "Dumb ways to die" to jedna z najbardziej popularnych kampanii sppołecznych w internecie. Jej pierwsza odsłona została przygotowana w listopadzie 2012 roku i przedstawiała animowane postacie, które śpiewały o głupich sposobach na śmierć. W zeszłym roku hasło kampanii brzmiało: "Be safe around Valentine's Day(and trains!)", czyli "Uważaj na siebie w Walentynki (i na pociągi też!)"
 

 
10. "Twoje piersi są sprawdzane każdego dnia, kiedy ty sama je ostatnio sprawdzałaś? Samobadanie piersi pomaga w profilaktyce raka piersi"- to hasło akcji przeprowadzonej przez agencję McCann na zlecenie marki Nestle Fitness. Film ma zachęcić kobiety do samobadania piersi. 
 


Źródło: inf.własna/ kampaniespoleczne.pl

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0
Warning: mkdir() [function.mkdir]: No such file or directory in /home/users/newsline/public_html/newsline.pl/inc/error.inc.php on line 20

Warning: mkdir() [function.mkdir]: No such file or directory in /home/users/newsline/public_html/newsline.pl/inc/error.inc.php on line 20