STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Czwartek, 20.06.2019 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: Studia przypadków

Kampania Ogilvy & Mather dla NJU.mobile

Kampania wprowadzająca nową markę NJU.mobile na rynek polski rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku. Za wszystkie działania związane ze strategią i komunikacją reklamową odpowiedzialna była agencja Ogilvy & Mather, której udało się w krótkim czasie zbudować rozpoznawalną markę w wymagającym sektorze produktów telekomunikacyjnych.

Mówiąc o kampanii Ogilvy & Mather dla NJU.mobile, nie można zapominać o kontekście rynkowym z początku 2013 roku. Rynek telekomunikacyjny w Polsce był już wtedy dojrzały, silnie konkurencyjny i nasycony – w Polsce zarejestrowanych było 54 mln aktywnych kart SIM. T-Mobile, Orange, Plus, Play - czterech operatorów od lat obecnych na rynku - dzieliło między siebie 98% rynku. W realiach, w których ciężko wyobrazić sobie jakąś znaczącą zmianę, Orange Polska postanowiło pojawić się z zupełnie nową marką.



Marka NJU.mobile od początku swojej obecności na rynku wzbudzała duże zainteresowanie wśród grupy docelowej. Po zaledwie 30 dniach od jej wprowadzenia, świadomość marki wynosiła aż 38%. Po niecałym roku funkcjonowania na rynku, dzięki skuteczności prowadzonych działań, rozpoznawalność marki wynosiła 79% a ofertą sieci zainteresowało się 479,2 tys. użytkowników usług pre-paid. W krótkim czasie serca Polaków podbiły przygotowane przez Ogilvy & Mather filmy reklamowe z animowanym brand hero marki NJU.mobile. Podobną popularnością cieszyła się strona NJU.mobile na Facebooku.



Poza specyficznym formatem reklamowym, kluczowe dla Ogilvy & Mather stało się odróżnienie na poziomie przekazu. Odwołując się do wiedzy na temat konsumenta, z komunikacji wyłączono informacje poboczne i „ozdobniki”, co pozwoliło skoncentrować się na przedstawieniu oferty wprost. Jak pokazały badania, konsumenci nie chcą długoterminowych umów, powolnego Internetu, ograniczeń w korzystaniu z usług, limitowanych SMS-ów. Dlatego idea kreatywna kampanii opierała się na przedstawieniu NJU.mobile jako marki dla niezainteresowanych tym, co zbędne. Twarzą kampanii została animowana postać, mówiąca to, co myśli - bez ogródek, odwołująca się do zdrowego rozsądku. Szanująca zdanie i ofertę innych, ale dająca wyraz niezadowolenia z aktualnie funkcjonujących rozwiązań poprzez znane już powiedzenie „Ograniczenia i limity nie interesują mnie”.



Kampania NJU.mobile miała kilka odsłon i obejmowała swoim zasięgiem TV, OOH, on-line, print. Za zakup mediów odpowiadał dom mediowy MEC. W ramach strategii mediowej prowadzono również działania w mediach społecznościowych. Ze względu na fakt, że NJU.mobile to marka działająca głównie przez Internet, szczególny nacisk położono na media digitalowe. Ze względu na ideę kampanii, według której nowa marka nie miała być nachalnym operatorem ograniczającym konsumenta, w komunikacji reklamowej nie stosowano form uznawanych za inwazyjne, np. toplayerów a filmy reklamowe na Youtube (preroll) zawsze miały opcję „Pomiń reklamę”.

Źródło: Ogilvy PR

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0
Warning: mkdir() [function.mkdir]: No such file or directory in /home/users/newsline/public_html/newsline.pl/inc/error.inc.php on line 20

Warning: mkdir() [function.mkdir]: No such file or directory in /home/users/newsline/public_html/newsline.pl/inc/error.inc.php on line 20