STARTUJ Z NAMI
 
Dziś jest: Sobota, 29.04.2017 r

POLECAMY

AKTUALNOŚCI Z BRANŻY

PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH

ANKIETA

JESTEŚ TUTAJ:

Newsline.pl: Wywiady

Jaka jest kondycja filmu korporacyjnego?

Ogólnopolski Przegląd Filmów Korporacyjnych MEDIAL odbędzie się w Rzeszowie już po raz trzeci. Rozmowa z Wojciechem Wójcikiem, prezesem TIM Medial, pomysłodawcą i współorganizatorem Przeglądu.

  

Jak Twoim zdaniem zmienił się w tym czasie film korporacyjny, jako narzędzie PR i marketingu?

 
Zaczynaliśmy od debaty:” Filmy korporacyjne. Rzecz wstydliwa czy dzieło sztuki?” Pamiętam jak do czerwoności rozgrzał salę reżyser Jacek Kęcik, twierdząc, że nie widzi w tym żadnej sztuki, tylko poddanie się woli szefów korporacji i ich decyzjom budżetowym. Reakcje zebranej publiczności (zleceniodawcy i producenci wykonawczy), niektóre dają znać o sobie do dzisiaj, były zdecydowanie odmienne! Fachowcy pokazywali przykłady ważnych zastosowań tego typu narzędzi. Problem jednak w tym, że nie zawsze ten kto ma „uświadomioną” potrzebę nakręcenia filmu wie jak się do tego zabrać. Często wpadają w łapy „oscarowych” pseudofachowców od videofilmowania, co to mają za sobą „Cztery wesela i pogrzeb”…  I tu bardzo pomocne były ubiegłoroczne rady Waltera Chełstowskiego. Zostały wtedy przedstawione uczestnikom główne zasady tworzenia profesjonalnych filmów korporacyjnych. Pokazaliśmy błędy pojawiające się przy tworzeniu filmu m.in. brak wiedzy o liczbie firm startujących w przetargu, brak informacji o przewidywanym budżecie przeznaczonym na film oraz brak wstępnej wizji filmu. Po nadesłanych na przegląd produkcjach widać, że następuje duża profesjonalizacja produkcji. Jest duży postęp w kreacji, czyli jakby klienci lepiej wiedzieli o co im chodzi, a i produkcja jest już znacznie lepsza. Stosowane są tzw. szlachetne technologie.

 

No, no czyżby to była Twoja zasługa oraz Twoich znakomitych gości?

 
Nie popadam w megalomanię! Te zmiany na pewno wymusza też rynek. My tylko obserwujemy to co się na nim dzieje. I komentujemy. A propos. W tegorocznym Przeglądzie wykład o tzw. nowych mediach ( „Media na zakręcie”) wygłosi współautor Szkła Kontaktowego – Grzegorz Miecugow. Bo media i coraz nowocześniejsze technologie także wpływają na rozwój filmu korporacyjnego. Zresztą w tym roku bardzo dużo będziemy mówić, oprócz o kreacji i sztuce filmowej, o najnowocześniejszych technologiach. To one pozwalają dotrzeć do odbiorcy, który jest oczekiwany przez korporacje produkujące filmy. I chciałbym wspomnieć o jeszcze jednym zjawisku. Film korporacyjny w ostatnich dwóch – trzech latach przeszedł jakby „reklamową” metamorfozę.  Widać w nadsyłanych produkcjach „rękę” reżyserów filmów reklamowych. Warto się nad tym zastanowić. Moim zdaniem to też efekt zmian na rynku. Często budżet reklamowy, czy PR danego projektu zawiera też opcje produkcji „takiej dłuższej reklamy” , jak ostatnio bywa nazywany film korporacyjny.

 

Czy to Twoim zdaniem dobrze czy źle?

 
Nie wiem! W każdym razie nie najgorzej. Ale by to usystematyzować zaprosiłem do udziału w tegorocznym Przeglądu znanego producenta telewizyjnego, twórcę TV Polonia, Leszka Wasiutę. Właśnie ukończył MBA w zakresie produkcji filmowej i telewizyjnej, jest „naładowany” wiedzą. Dowiemy się więc, w końcu, co to jest ten film korporacyjny, jakie powinien spełniać kryteria i jak może wspomagać korporacje.

 

Czyli w tegorocznym Przeglądzie dominować będą więc informacje o nowoczesnych środkach produkcji oraz sposobach rozpowszechniania tych filmów?

 
Tak. A na dodatek przekażemy jeszcze uczestnikom kawał solidnej wiedzy dotyczącej produkcji filmów dla firm, klientów agencji PR. Pokażemy meandry cyklu produkcyjnego czyli prac literackich, dokumentacji, castingów, realizacji zdjęć, montażu, animacji i udźwiękowienia. Zajmie się tym, podobnie jak w ubiegłym roku, Walter Chełstowski.

 

Można powiedzieć, że to tyle o teorii. Program debat i dyskusji Przeglądu MEDIAL jest zamknięty. A co z filmami?

 
Mam nadzieję, że wzorem ubiegłych lat dostaniemy kilkadziesiąt produkcji. Czekamy. Zgłoszenia i zasady uczestnictwa dostępne są na stronie Kongresu www.kongrespr.pl/medial Jednak w związku ze zjawiskami o których mówiłem wcześniej, może być tych propozycji trochę mniej. Dlaczego? Ano dlatego, że z sobie tylko wiadomych przyczyn, Korporacje dziwnie „utajniają” swoje filmy. Choć są one powszechnie dostępne do oglądania, to producenci mają kłopoty ze zgłoszeniem ich na Przegląd! Analizujemy to zjawisko. I stąd mój apel zgłaszajcie filmy do Przeglądu MEDIAL! Mimo przeszkód. Chodzi o to, by podnosić, i poziom merytoryczny, i warsztatowy. I poznać, co i jak robi Konkurencja. A przyszli nasi Klienci na pewno na tym skorzystają.

 

Rozmawiała
Agnieszka Sioła

 

__________________                                                                                                                  

Wojciech WÓJCIK  - producent programów i filmów telewizyjnych, reżyser, dziennikarz specjalizujący się w tematyce gospodarczej; współwłaściciel agencji produkcji medialnej TIM MEDIAL, pomysłodawca i organizator Ogólnopolskiego Przeglądu Filmów Korporacyjnych MEDIAL 2008.

 

W dniu 23 kwietnia 2008 roku w siedzibie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie odbędzie się III Ogólnopolski Przegląd Filmów Korporacyjnych "MEDIAL 2008". Współorganizatorem Przeglądu jest firma TIM Medial. Pomysłodawcą projektu jest Wojciech WÓJCIK - współwłaściciel TIM Medial. Głównym celem przeglądu będzie prezentacja dorobku agencji producenckich, w postaci przygotowanych dla korporacji, filmów o charakterze promocyjnym, w wymiarze zarówno wewnętrznym. jak i zewnętrznym. Zgłoszenia filmów (formularze i zasady udziału na stronie www.kongrespr.pl do 10 kwietnia 2008r. Zapraszamy!

Oceniono na 4.2 pkt
Komentarze ( 1 )
Skomentuj »
Nick: *
Tytuł: *
Treść: *
 
Kod z obrazka: *
Re:
08.03.2008 18:26:01

POLECANE WYDAWNICTWA

NEWSLETTER

Zapisz się na darmowy newsletter. Najnowsze informacje z branży PR.

WYDARZENIA

ZALOGUJ SIĘ

NEWSLINE POLECA

SZKOLENIA

Newsline.pl 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone Polityka Cookies
powered by edito cms
realizacja ideo,
0